EEN GASTVRIJE BELEVING ORGANISEER JE SAMEN

WAT, WAAROM, VOOR WIE?

GASTVRIJHEID...

Gastvrijheid als inspiratiebron voor het station. De kunst iemand een oprecht gevoel van welkom te geven. De inspiratie is ook dat gastvrijheid loont en zich aantoonbaar vertaalt in verbinding en verbondenheid, welzijn, aanraden.

Gertrud, stationsmanager van o.a. station Zwolle, neemt jullie mee in het wat, waarom en voor wie dit gastvrijheidsprogramma.

BERICHT VAN DE STATIONSMANAGER

In 2019 gaan we van start met het gastvrijheidsprogramma op Zwolle station. Luister naar Gertrud waarom dit zo belangrijk is en hoe je hier aan kunt bijdragen!

Gertrud Kuis, stationsmanager Nederlandse Spoorwegen.

Hulp nodig? Gertrud staat voor je klaar!

gertrud.kuis@nsstations.nl

EN VERDER... HET WAT & WAAROM

We hebben Gertrud ook nog een aantal vragen gesteld met betrekking tot het gastvrijheidsprogramma.

Er zijn vast mensen die nog niet heel veel hebben mee gekregen van Zwolle Gastvrij! Kun je uitleggen waar we mee bezig zijn?

"Zwolle gastvrij is een gastvrijheidsprogramma voor alle medewerkers op het station. Dit is al eerder succesvol uitgerold op onder andere Utrecht en Rotterdam Centraal. Naast aandacht voor de gastvrijheid op het station willen we graag de samenwerking op het station tussen alle verschillende mensen bevorderen en hetzelfde verhaal laten vertellen. We werken ten slotte allemaal op hetzelfde station."


Waarom is hier op dit moment de noodzaak voor/ aandacht voor?

"De beleving op het station is een optelsom van verschillende touchpoints. Daarin zijn live ontmoetingen vaak het meest bepalend, zo blijkt uit onderzoek. Van conducteur tot winkelmedewerker, van veiligheid, schoonmaker tot taxichauffeur en buschauffeur. Zij zijn allen gastheer of vrouw voor hun eigen zaak, maar ook voor het hele station. Ze verwijzen door en zijn op de hoogte van wat Zwolle en het station allemaal te bieden heeft. Door de jarenlange verbouwing op station Zwolle, kunnen we niet heel veel fysieke maatregelen nemen die op dit moment de klantbeleving laten stijgen. De mensen die op het station werken zijn van grote waarde voor de reis van de klant, zij kunnen het verschil maken! Daarnaast vinden we het belangrijk, juist in tijden van de verbouwing, dat iedereen hetzelfde uitstraalt en hetzelfde verhaal vertelt. Juist dan zullen onze reizigers en bezoekers van het station zich gastvrij ontvangen voelen."

VOOR WIE?

Voor wie is dit programma van toepassing?

"Voor alle medewerkers die op of rond station Zwolle werken."


Wat kunnen zij doen om bij te dragen?

"Deelnemen uiteraard! En collega’s enthousiast maken en bekend maken met dit programma!"

NIEUWS

Kun je ons meenemen in wat er fysiek al gedaan is op het station?

"De tunnel en de perrons zijn in de laatste fase van afwerking gekomen, de zonnepanelen op de overkappingen zijn geplaatst en in februari jl. is het busstation verplaatst naar de Zuidzijde."


Heb je nog een leuk nieuwtje dat je met ons kunt delen?

"Binnenkort volgt er meer nieuws zoals de planning van de verbouwing van het stationsgebouw (oostzijde)!"

HET PROGRAMMA

Aan de inspiratieworkshop van 3,5 uur kan iedere medewerker, werkzaam op station Zwolle, zoals winkeliers, huurders, veiligheidspartners, vervoerders, schoonmakers, Nedtrain, ProRail etc., deelnemen.


Eerst doen we kennis en inspiratie op: dat is gastvrijheid! En zo zit de bezoekersbeleving aan een station in elkaar! Wat is een klantreis? Gastvrijheid loont!


Daarna gaan we met elkaar het station op; bezoeken en ervaren. Alles met als doel te beleven en kritisch te kijken met een gastbril op!

Van deze inspiratieworkshops vinden er dit jaar vooralsnog 3 plaats;

Dinsdag 3 september (ochtend én middag) en 8 oktober (ochtend).


De workshop is leuk, het is een kans om elkaar beter te leren kennen, nieuwe inzichten te krijgen en een nog betere verbinding te krijgen met passagiers, bezoekers en collega’s. En uiteindelijk zijn jullie de belangrijke gastheren- en vrouwen die voor een eerste en vaak laatste indruk van de stad zorgen. Dus je geef je snel op!


Onderaan deze pagina vind je de inschrijflink.

Kan ik me nog inschrijven? Zo ja, hoe?

Jazeker, je kunt je nog tot het laatste moment inschrijven door op onderstaande button te klikken. En motiveer ook vooral je collega om zich in te schrijven! Samen gaan we voor een nog betere beleving van ons station!