EN VERDER...

Hoe beviel het tot nu toe?

BEA AAN HET WOORD...

"Ik ben Bea Smink, verbonden aan Echt Waarmaken als trainer gastvrijheid en gastvrij gedrag. Gastvrijheid loopt als een rode draad door mijn (werkzame) leven. Na mijn opleiding aan de Hotelschool ben ik in de internationale hotellerie gaan werken. Daarna bij de Jaarbeurs aan de slag en nu werk ik als congresorganisator, als trainer en mijn B&B thuis. Gastvrijheid zorgt voor het plezier in mijn werk, geeft energie en heeft mij ook veel gebracht."


Hoe kijk je aan tegen het project Utrecht Gastvrij?

"Ik vind het geweldig dat Utrecht Centraal zoveel aandacht besteed aan gastvrijheid van medewerkers. Het zijn tenslotte de mensen die het verschil maken. Natuurlijk vinden reizigers en bezoekers het station prachtig om te zien; het is strak, modern en licht. Ook de looproute door het nieuwe Hoog Catharijne naar de stad of naar het station is een prachtig onderdeel van de klantreis. Uitnodigende etalages, veel daglicht, ruime, lichte looproutes en mooie ornamenten bij de roltrappen.


Ik heb in oktober vijf sessies “Gastvrij Utrecht Centraal” mogen verzorgen en het was iedere keer weer een leuke ochtend of middag; enthousiaste deelnemers, gezellige sfeer, leuke voorbeelden uit hun dagelijkse praktijk en veel begrip voor elkaar.

Mooi om te zien hoe snel de Utrecht Centraal community zich vormt én groeit!


Alle medewerkers op en van Utrecht Centraal dragen bij aan de klantbeleving aldaar en ik heb gemerkt dat deelnemers/medewerkers zich dat erg bewust waren. Zij hebben plezier in hun werk en zijn trots op hun bijdrage aan een gastvrij station. Ook waren zij erg open over mogelijke veranderingen en hadden suggesties en tips voor verbeteringen voor zowel publieke ruimtes als de back office voor de medewerkers.

Ik woon al bijna 30 jaar in Utrecht en ben echt trots op ons mooie Utrecht Centraal. Het is gewoon leuk om door de stationshal te lopen en sinds oktober weet ik ook precies welke winkels waar zitten. Uitgebreide openingstijden, goed bereikbaar, - en als ik dan ook nog eens fijn geholpen word of zelfs herkend ! - ja, wat wil ik dan nog meer?"

Bea Smink, één van de trainers op Utrecht Centraal

ERVARINGEN DEELNEMERS

De deelnemers hebben na de training een evaluatie ingevuld. Hieronder een aantal uitkomsten...

Wist je dat?!