HET TEAM VAN UTRECHT CENTRAAL
WENST IEDEREEN EEN FIJNE ZOMER!

EEN GASTVRIJ UTRECHT CENTRAAL ZIJN WE SAMEN!

HEROES AAN HET WOORD!

In april dit jaar zijn we gestart met het eerste Hospitality Hero programma. Er is een kerngroep Hospitality Heroes gecreëerd, die als ambassadeurs gastvrijheid op het station aan de slag zijn gegaan! Hieronder zijn 3 heroes aan het woord over hun belevingen: Rasja, Rogier en Eva.

Rasja Rijks, werkzaam bij de fietsenstallingen de Knoop en Sijpesteijn
op Utrecht Centraal

RASJA RIJKS

Vertel; wie ben je en wat doe je voor werk op Utrecht Centraal?

"Mijn naam is Rasja en ik werk als Unitleider bij de fietsenstallingen de Knoop en Sijpesteijn."


Waarom heb je ervoor gekozen om deel te nemen aan het Hospitality Hero programma? En wat betekent het voor je?

"Ik ben in April van dit jaar begonnen en hoorde over het Hospitality Hero programma. Het leek me erg leuk om hier deel aan te nemen!

Hiervoor heb ik bij de Front Office van een hotel gewerkt en gastvrijheid bieden is altijd erg belangrijk geweest voor mij."


Wat heeft jou dit programma tot nu toe gebracht?

"Tijdens de Hospitality Hero training heb ik wel wat bijgeleerd van de andere Heroes en ook gezien dat er verschillende vormen van gastvrijheid zijn.

Zelf zie ik een glimlach en vooral oogcontact maken als een belangrijk onderdeel, zo weet men dat hij/zij gezien is.

Gastvrijheid blijft toch de beleving van de klant, maar wij kunnen het verschil maken en ervoor zorgen dat het een positieve beleving is!"

ROGIER WERNARS

Vertel; wie ben je en wat doe je voor werk op Utrecht Centraal?

"Mijn naam is Rogier Wernars, ik ben 45 jaar. Ik werk al 10 jaar bij Albert Heijn to go op Utrecht Centraal. Op 1 juli ben ik 20 jaar in dienst bij NS Stations."


Waarom heb je ervoor gekozen om deel te nemen aan het Hospitality Hero programma? En wat betekent het voor je?

"Het Hospitality Hero project is iets dat prima bij mij als persoon past. Ik vind het leuk om net even het verschil te kunnen maken. Daarom sprak het mij direct aan en ik vind het heel fijn dat ik hier nu een deel van uit mag maken."


Wat heeft jou dit programma tot nu toe gebracht?

"Ik heb veel mooie verhalen gehoord. En ik zie dat mensen op het station tot elkaar komen, van servicemedewerker tot schoonmaker. We zijn één grote familie op het station. Dat is mooi.

Verder ben ik begonnen met het uitdelen van de NS Welkom-badge. Veel van mijn collega's dragen deze nu. Mooi om te zien dat deze met trots wordt gedragen. Zo van: "ik hoor er bij!"

Welk verhaal heeft het meeste indruk op jou gemaakt?

"Ieder verhaal waarbij iemand nėt even iets anders voor een reiziger of collega heeft gedaan, heeft iets moois. Het is fijn te horen dat er nog altijd mensen zijn die, als het nodig is, bereid zijn om buiten de gebaande paden te treden om onmogelijke dingen mogelijk te maken.

Wat mij bijvoorbeeld bij is gebleven, is het verhaal van de schilder die een aantal reizigers bij de trap met hun koffers omhoog hielp omdat de lift defect was."


Heb je nog een gouden tip voor collega’s op het station m.b.t. gastvrijheid en klantbeleving?

"Bedenk je dat voor een reiziger het bezoek aan jouw winkel een onderdeel van zijn of haar reis is. Velen zijn druk-druk-druk en gehaast. Lopen bijna blindelings door of langs je winkel uit pure gewoonte. Maar vrijwel iedereen ontwaakt even op het moment dat je deze dagelijkse routine even positief doorbreekt. Zo maak je met een klein gebaar vaak een grote indruk. En dat werkt weer door in de klantbeleving."

Rogier Wernars, werkzaam bij Albert Heijn to go op Utrecht Centraal

Eva Goedhart, Assistent Stationsmanager op Utrecht Centraal

EVA GOEDHART

Vertel; wie ben je en wat doe je voor werk op Utrecht Centraal?

"Mijn naam is Eva Goedhart, Assistent Stationsmanager van Utrecht Centraal. Mijn werkzaamheden zijn voornamelijk gericht op het schoon, heel en veilig houden van het station. Daarnaast ben ik betrokken bij het gastvrijheidsprogramma en organiseer ik samen met mijn collega ontdektoers. Tijdens de ontdektoer laten we de unieke plekken van het station zien, vertellen de verhalen hierachter en nemen een kijkje achter de schermen."


Waarom heb je ervoor gekozen om deel te nemen aan het Hospitality Hero programma? En wat betekent het voor je?

"Ik doe mee met het Hospitality Hero programma, omdat ik dagelijks in contact sta met reizigers en medewerkers van het station. Ik vind het belangrijk dat Utrecht Centraal een fijne en warme plek is waar iedereen vriendelijk wordt ontvangen."


Wat heeft jou dit programma tot nu toe gebracht?

"Door het Hospitality Hero programma heb ik andere Hero’s leren kennen. Samen kunnen we zorgen voor een gastvrij Utrecht Centraal. Naast het effect op de reiziger heeft gastvrijheid ook veel effect op jezelf. Wat je geeft, krijg je terug!"


Welk verhaal heeft het meeste indruk op je gemaakt?

"Elk verhaal is bijzonder. Het maakt niet uit of het groot of klein is. Het is mooi om te zien dat er zoveel gastvrije medewerkers op het station rondlopen."


Heb je nog een gouden tip voor collega’s op het station m.b.t. gastvrijheid en klantbeleving?

"Iedereen die op het station werkt representeert Utrecht Centraal. Wees je bewust dat jij het verschil kan maken!"

WE ZIJN OP ZOEK NAAR JOU: ONZE HOSPITALITY HERO!

Wij zijn op zoek naar een tweede kerngroep Hospitality Heroes, die als ambassadeurs gastvrijheid op het station aan de slag gaan!

Wat vragen we van jou?


- 10 uur in totaal aan tijd voor workshops en een terugkommoment

- Een voorbeeldrol op het station, het gezicht van gastvrijheid


Spreekt dit je aan? Houd jij ervan om gastvrije verbindingen en initiatieven te ontwikkelen? Zie jij jezelf als een voorbeeld van gastvrijheid?

Lees dan snel verder en schrijf je in voor de eerste twee workshops op 2 en 30 september 2019!

Wat kun je van ons verwachten?


Op een creatieve en actieve manier gaan we samen aan de slag. Je ontdekt jouw kracht en tegelijk de kracht van de andere heroes. Het wordt helemaal niet saai! Sterker nog; dit wil je niet missen! Je krijgt echt de kans om onderscheidend te zijn, je netwerk te vergroten en een ware bijdrage te leveren aan de beleving van jouw prachtige station!

EN VERDER... GASTVRIJHEIDSTRAININGEN!

Wanneer kun je nog deelnemen aan één van de gastvrijheidstrainingen? De data vind je hieronder!


- Woensdag 11 september, van 09.00 - 12.30 uur
- Dinsdag 15 oktober, van 09.00 - 12.30 uur

- Woensdag 20 november, van 09.00 - 12.30 uur

- Dinsdag 10 december, van 09.00 - 12.30 uur


Je kunt je nog tot het laatste moment inschrijven door Mirjam een mailtje te sturen; mirjam.schokker@nsstations.nl.
Ben je al geweest en enthousiast? Motiveer dan je collega om zich in te schrijven! Samen gaan we voor een nog betere beleving van ons station!

ALS LAATSTE... DE ACTIVITEITENKALENDER!