EEN GASTVRIJE BELEVING ORGANISEER JE SAMEN

DE ERVARINGEN

Naast de 5 workshops die al hebben plaatsgevonden zijn we ook bij Asito bezig geweest met een teamcoaching programma. Wij vroegen aan Lisa Groot en Mano de Graaf, coördinators van het Asito team op Utrecht Centraal, wat zij daar deden en vooral ook waarom.

WAT WE VERDER DEDEN

ASITO, WAAROM TEAMCOACHING?

Binnen Asito is er al langer aandacht voor schoonmaak met een glimlach. Als je op een station als Utrecht in gele kleding werkt, ontkom je er niet aan dat reizigers je aanspreken. Daarom is Asito ook op zoek gegaan naar een bepaald type schoonmaakkracht die hier zijn plezier uit haalt. Om een volgende stap qua gastheerschap te zetten, hebben er 5 medewerkers samen met een coördinator van Asito deelgenomen aan de teamcoaching om zodoende nog meer vanuit Gastheerschap te denken. Maar waarom is dit zo belangrijk voor Asito?


Het antwoord op deze vraag is; “Wij willen heel graag een partner zijn voor de NS en een ambassadeur voor Utrecht Centraal. Het station is in beweging en wij willen daarin mee, omdat wij geloven dat gastheerschap van grote toegevoegde waarde is. Ons schoonmaakprogramma is hier zelfs deels op ingericht; in de nacht maken we met grote machines veel schoon en gedurende de dag houden we het bij en dienen we meer als gastheer.

Als we dan naar de Foodcourts kijken, gaat het erom hoe de gebruikers deze plek ervaren. Uiteraard moet het schoon zijn, maar mensen moet er ook een prettig verblijf hebben. En als wij daaraan kunnen bijdragen, is dat iets wat wij met plezier doen omdat we graag een meerwaarde willen leveren en meer dan een schoonmaakpartner willen zijn”.

Heb je feedback of tips voor Asito?

Via onderstaande knop kun je dit laten weten!

ERVARINGEN TEAMCOACHING

De teamcoaching heeft ons zeker geholpen. We hebben geleerd om trots te zijn en vanuit ons hart te denken. Zo maken we verbinding met elkaar en met onze gasten! We hebben geleerd om als burgemeester te handelen!

“Wees positief, jouw lach en houding maakt het verschil voor de reiziger”

Wist je dat?!

In elke editie van dit magazine delen we leuke weetjes over het station, in dit magazine de aftrap!

Er zijn al 5 workshops geweest, hierbij waren bijna 60 deelnemers aanwezig!!

Dat er op de eerste verdieping een boeken-wissel-kast is, waar je oude boeken kunt omruilen, zodat je weer een nieuw boek kunt lezen!

Op zondagochtend de meeste bloemen worden gekocht door mannen die ergens sorry voor moeten zeggen...

Het servicepoint heel veel verschillende services aanbiedt, zoals: stomerij, pakket service, sleutel service, schoenmaker, horloge service koffers en nog veel meer!

Je bij Abel’s Deli eten kan bestellen, zodat je het op kan halen wanneer het jou uitkomt!

Op dit moment, in samenwerking met Dick Bruna, wordt er gewerkt aan een grote locomotief die aan de jaarbeurszijde in het station komt waar kinderen ook echt in en op kunnen spelen...

De AKO postzegels per stuk verkoopt? Je kunt op dit moment kaarten alleen op de post doen bij het service point maar wellicht komt hier binnenkort verandering in...

Er wordt momenteel hard gewerkt aan een leuke acties voor tijdens de feestdagen!

100% van de deelnemers vond de workshop relevant voor zijn/haar werk!

Waar gaan we heen?

Er komen nog 5 workshops aan in november en december. Wij hopen dat jij en je collega's allemaal een workshop bijwonen. Inschrijven kan bij Mirjam Schokker en kan via onderstaande knop. Verder lopen er een heel aantal zaken die we snel met jullie willen delen. Een voorbeeld hiervan is dat we elkaar beter leren kennen, een idee hiervoor is elke 6-8 weken een introductie ronde doen voor alle nieuwe medewerkers. Op deze manier leert iedereen het station goed kennen, daarnaast ontmoet je ook meteean collega's van het station kennen.