EEN GASTVRIJE BELEVING ORGANISEER JE SAMEN

WAT, WAAROM, VOOR WIE?

GASTVRIJHEID...

Gastvrijheid als inspiratiebron voor het nieuwe station. De kunst iemand een oprecht gevoel van welkom te geven. De inspiratie is ook dat gastvrijheid loont en zich aantoonbaar vertaalt in verbinding en verbondenheid, welzijn, aanraden.

Annebeth, stationsmanager van station Eindhoven, neemt jullie mee in het wat, waarom en voor wie dit gastvrijheidsprogramma.

BERICHT VAN DE STATIONSMANAGER

In 2019 gaan we van start met het gastvrijheidsprogramma op het station. Luister naar Annebeth waarom dit zo belangrijk is en hoe je hier aan kunt bijdragen!

Annebeth Oosterkamp, Stationsmanager van station Eindhoven.

Hulp nodig? Annebeth staat voor je klaar!

annebeth.oosterkamp@nsstations.nl

EN VERDER... HET WAT & WAAROM

We hebben Annebeth ook nog een aantal vragen gesteld met betrekking tot het gastvrijheidsprogramma.

Er zijn vast mensen die nog niet heel veel hebben mee gekregen van Eindhoven Gastvrij! Kun je uitleggen waar we mee bezig zijn?

"Eindhoven gastvrij is een gastvrijheidsprogramma voor alle medewerkers op het station. Dit is al eerder succesvol uitgerold op Utrecht en Rotterdam Centraal. Naast aandacht voor de gastvrijheid op het station willen we graag de samenwerking op het station tussen alle verschillende mensen bevorderen. We werken ten slotte allemaal op hetzelfde station."


Waarom is hier op dit moment de noodzaak voor/ aandacht voor?

"Op station Eindhoven is de afgelopen jaren veel veranderd aan het station zelf. Hierdoor is de klantbeleving erg gestegen. Naast de fysieke maatregelen die we nemen op de klantbeleving te laten stijgen, zijn de mensen die op het station werken van grote waarde voor de reis van de klant. Wij willen dat onze reizigers en bezoekers van het station zich gastvrij ontvangen voelen."

VOOR WIE?

Voor wie is dit programma van toepassing?

"Voor alle medewerkers die op of rond station Eindhoven werken."


Wat kunnen zij doen om bij te dragen?

"Deelnemen uiteraard! En collega’s enthousiast maken en bekend maken met dit programma!"

NIEUWS

Kun je ons mee nemen in wat er al gedaan is?

"Uiteraard de volledige stationsverbouwing, daarnaast zijn we als stationsmanagers dagelijks bezig om te kijken welke zaken we kunnen verbeteren op het station. Er wordt een bank geplaatst in de Zuidhal, het perrongebouw op 5/6 wordt dit jaar verbouwd, in samenwerking met de gemeente wordt de Noordzijde aangepakt."


Heb je nog een leuk nieuwtje dat je met ons kunt delen?

"Eindelijk krijgt Eindhoven ook een piano! Deze wordt vanaf 8 april geplaatst in de Zuidhal."

HET PROGRAMMA

Aan de inspiratieworkshop van 3,5 uur kan iedere medewerker, werkzaam op station Eindhoven, zoals winkeliers, huurders, veiligheidspartners, vervoerders, schoonmakers, Nedtrain, ProRail etc., deelnemen.


Eerst doen we kennis en inspiratie op: dat is gastvrijheid! En zo zit de bezoekersbeleving aan een station in elkaar! Wat is een klantreis? Gastvrijheid loont!


Daarna gaan we met elkaar het station op; bezoeken en ervaren. Alles met als doel te beleven en kritisch te kijken met een gastbril op!

Van deze inspiratieworkshops vinden er tot de zomer 4 plaats;

Op 1 mei (de ochtend), 23 mei (de ochtend), 18 juni (de ochtend) en 1 juli (de middag).


De workshop is leuk, het is een kans om elkaar beter te leren kennen, nieuwe inzichten te krijgen en een nog betere verbinding te krijgen met passagiers, bezoekers en collega’s. En uiteindelijk zijn jullie de belangrijke gastheren- en vrouwen die voor een eerste en vaak laatste indruk van de stad zorgen. Dus je geef je snel op!


Onderaan deze pagina vind je de inschrijflink.

Kan ik me nog inschrijven? Zo ja, hoe?

Jazeker, je kunt je nog tot het laatste moment inschrijven door op onderstaande button te klikken. En motiveer ook vooral je collega om zich in te schrijven! Samen gaan we voor een nog betere beleving van ons station!