ENTHOUSIASTE DEELNEMERS AAN HET WOORD

MAAK KENNIS MET...

INTRODUCTIE

Welkom!

De afgelopen periode hebben we al een actieve bijdrage mogen leveren aan de gastvrijheid van station Amersfoort. In dit magazine delen twee enthousiaste deelnemers aan het gastvrijheidsprogramma hun ervaringen. Verder stelt Babette, de echt waarmaken trainer, zich voor en deelt ook zij haar 'kijk' op station Amersfoort en de gastvrije omgeving. Ook delen we de eerste resultaten met jullie. Heb je nog geen workshop bijgewoond? Grijp je kans en schrijf je in voor de laatste plekken. Veel leesplezier!

CINDY BLOK

Vertel iets over jezelf! Wie ben je, wat doe je en waar krijg je energie van?

"Mijn naam is Cindy Blok. Ik ben 45 jaar, getrouwd met Joost en moeder van Kim en Koen.

Ik werk ruim 22 jaar bij de AKO en heb in meerdere vestigingen gewerkt. Momenteel werk ik op station Amersfoort.


2 Jaar geleden heb ik een AKO award gekregen voor beste verkoopmedewerkster bij de AKO.

Dit is een bekroning op mijn werk. Ik heb plezier in mijn werk en dat straal ik waarschijnlijk ook uit.

Ik vind het prettig, wanneer ik het verschil kan maken voor de klanten!"

Cindy Blok, verkoopmedewerkster bij de AKO.

Hoe kijk je aan tegen het project Amersfoort Gastvrij?

"Door actief deel te nemen aan de workshop op station Amersfoort , zie je dat iedereen kritisch naar zichzelf leert te kijken en ook naar de klanten, wat ze nodig hebben.


Voor de een is dat gewoon het product waar hij/zij voor komt, voor de ander een luisterend oor, een opbeurend praatje, of een snelle afwikkeling in de winkel, omdat diegene haast heeft.

Een klant wil graag dat je in zijn of haar behoefte voorziet en daarvoor vind ik persoonlijk dat je het beste uit jezelf moet halen."


Wat is jouw gouden tip met betrekking tot gastvrijheid?

"Gastvrijheid komt vanuit je hart; ik help mensen zoals ik zelf ook graag geholpen wil worden en ik probeer oprecht geïnteresseerd te zijn in mijn klanten.

Wanneer je met plezier je werk doet, gaat dit eigenlijk vanzelf. Je straalt het dan uit en kan het positieve gevoel vaak overbrengen op de klant."

MELLE KEPPEL

Vertel iets over jezelf! Wie ben je, wat doe je en waar krijg je energie van?

"Ik ben Melle Keppel, winkelmanager logistiek voor NS Stations op station Amersfoort (en Zwolle) en ben al 18,5 jaar werkzaam op station Amersfoort.

Ik stuur het logistieke team aan dat verantwoordelijk is voor het ontvangen van de leveringen/goederen en de bevoorrading voor vele winkels op station Amersfoort. Omdat wij binnen het stationsgebied de winkeliers bevoorraden, zijn wij ook vaak degene die reizigers als eerste aanspreken voor vragen. Ook zien wij regelmatig zaken die de aandacht behoeven van bijvoorbeeld het team van Veiligheid en Service.

Dit alles maakt geen enkele werkdag hetzelfde en dat is wat ik zo leuk vind aan mijn werk (en werkplek op het station). Ook kan ik energie halen uit het verlenen van service aan de winkeliers en reizigers (die het ook verdienen)."

Melle Keppel, winkelmanager logistiek.

Hoe kijk je aan tegen het project Amersfoort Gastvrij? En welke resultaten heb je al opgemerkt?

"De workshop die ik heb gevolgd is eigenlijk een aanvulling/bevestiging van waar je onbewust al mee bezig bent: de reizigers op 1! Alleen tijdens de workshop gaat het echt over de puntjes op de i met onderbouwde lesstof uit onderzoeken. Al jaren wordt er intern door winkels (dus ook logistiek) gewerkt met een vorm van gastvrijheid, alleen nooit echt in een vorm gegoten zoals deze workshop (die dus erg leerzaam was). Mijn gastvrije gedrag is zelfs nog beter geworden of eigenlijk oplettender.


Als ik nu iemand op het station zie staan waaraan ik kan zien dat er iets (onduidelijk) is, spreek ik deze persoon makkelijker aan. Soms tref je iemand die zijn/haar reistijden wil weten of de snelste weg naar het centrum en soms is je hulp niet nodig maar bedanken ze je wel voor je oplettendheid. Dat geeft weer een veiliger gevoel voor de mensen!"


"Mijn gouden tip: word "bewust van je onbewust zijn"! Menig medewerker deed altijd al "onbewust" aan gastvrijheid (het hoorde er gewoon bij) maar heeft het nooit "bewust" zo benoemd. Door bijvoorbeeld de workshop te volgen krijg je net iets meer achtergrondinformatie en ideeën over waarom dit zo belangrijk is en hoe je het kunt toepassen."

“Wij zijn samen station Amersfoort, en daar zijn we trots op!”

- Kinne Geven (AKO) -

Kan ik me nog inschrijven voor een workshop? Zo ja, hoe?

Jazeker, je kunt je nog tot het laatste moment inschrijven door op onderstaande button te klikken. Er staan voorlopig nog één workshop gepland; op 14 november 2019.

Ben je al geweest en enthousiast? Motiveer dan je collega om zich in te schrijven! Samen gaan we voor een nog betere beleving van ons station!