EEN GASTVRIJE BELEVING ORGANISEER JE SAMEN

WAT, WAAROM, VOOR WIE?

GASTVRIJHEID...

Gastvrijheid als inspiratiebron voor het station. De kunst iemand een oprecht gevoel van welkom te geven. De inspiratie is ook dat gastvrijheid loont en zich aantoonbaar vertaalt in verbinding en verbondenheid, welzijn, aanraden.

Niels, stationsmanager van station Amersfoort, neemt jullie mee in het wat, waarom en voor wie dit gastvrijheidsprogramma.

Niels Kronenburg, stationsmanager van station Amersfoort.

Hulp nodig? Niels staat voor je klaar!

niels.kronenburg@nsstations.nl

WAT & WAAROM

Er zijn vast mensen die nog niet heel veel hebben mee gekregen van Amersfoort Gastvrij! Kun je uitleggen waar we mee bezig zijn?

"Amersfoort Gastvrij! is een gastvrijheidsprogramma voor alle medewerkers op het station. Dit is al eerder succesvol uitgerold op onder andere Eindhoven, Arnhem, Utrecht en Rotterdam Centraal. Naast aandacht voor de gastvrijheid op het station willen we graag de samenwerking op het station tussen alle verschillende mensen bevorderen. We werken ten slotte allemaal op hetzelfde station. Wat Amersfoort bijzonder maakt is de verscheidenheid van reizigers, de forens, de dagjes mensen maar ook de internationale reiziger. Door de directe verbinding met Berlijn is Amersfoort voor velen hét opstappunt voor een reis naar Duistland!"


Waarom is hier op dit moment de noodzaak voor/ aandacht voor?

"Op station Amersfoort zijn de reizigersaantallen de afgelopen jaren flink gestegen, momenteel verwelkomen wij ongeveer 43.000 in- en uitstappers per werkdag. Naast de fysieke maatregelen die we nemen om de klantbeleving te laten stijgen, zijn de mensen die op het station werken van grote waarde voor de reis van de klant. Wij willen dat onze reizigers en bezoekers van het station zich gastvrij ontvangen voelen. Het positieve verschil in de reis van de klant is zo gemaakt!"

VOOR WIE?

Voor wie is dit programma van toepassing?

"Voor alle mensen die op of rond station Amersfoort werken."


Wat kunnen zij doen om bij te dragen?

"Deelnemen uiteraard! En collega’s enthousiast maken en bekend maken met dit programma!"

DOEL & NIEUWS

Welke doelen willen we behalen en wanneer zijn we tevreden?

"We zijn tevreden als iedereen de mogelijkheid heeft gehad om kennis te maken met de visie op gastvrijheid op het station. Wanneer we ons bewust zijn van onze rol als gastheer of gastvrouw, weten op welke manier we de reis van de klant op positieve manier kunnen beïnvloeden én dit toepassen in ons dagelijks werk, zijn wij tevreden."


Heb je nog een leuk nieuwtje die je alvast wilt delen met de lezers?

"Samen met gemeente Amersfoort en ProRail zijn we bezig om de nieuwe fietsenstalling aan de voorzijde van het station te realiseren. Tevens wordt dan het plein opnieuw ingericht met als doel de doorstroming te verbeteren en groen een prominente rol te laten spelen!"

HET PROGRAMMA

Aan de inspiratieworkshop van 3,5 uur kan iedere medewerker, werkzaam op station Amersfoort, zoals winkeliers, huurders, veiligheidspartners, vervoerders, schoonmakers, Onderhoud- en Service, ProRail etc., deelnemen.


Eerst doen we kennis en inspiratie op: dat is gastvrijheid! En zo zit de bezoekersbeleving aan een station in elkaar! Wat is een klantreis? Gastvrijheid loont!


Daarna gaan we met elkaar het station op; bezoeken en ervaren. Alles met als doel te beleven en kritisch te kijken met een gastbril op!

Van deze inspiratieworkshops vinden er dit najaar 4 plaats;

9 oktober (de ochtend), 17 oktober (de middag), 4 november (de ochtend) en 14 november (de middag).


De workshop is leuk, het is een kans om elkaar beter te leren kennen, nieuwe inzichten te krijgen en een nog betere verbinding te krijgen met passagiers, bezoekers en collega’s. En uiteindelijk zijn jullie de belangrijke gastheren- en vrouwen die voor een eerste en vaak laatste indruk van de stad zorgen. Dus je geef je snel op!


Onderaan deze pagina vind je de inschrijflink.

Kan ik me nog inschrijven? Zo ja, hoe?

Jazeker, je kunt je nog tot het laatste moment inschrijven door op onderstaande button te klikken. En motiveer ook vooral je collega om zich in te schrijven! Samen gaan we voor een nog betere beleving van ons station!