EEN GASTVRIJE BELEVING ORGANISEER JE SAMEN

DOEL, WAAROM, VOOR WIE?

GASTVRIJHEID...

Gastvrijheid als inspiratiebron voor het station. De kunst iemand een oprecht gevoel van welkom te geven. De inspiratie is ook dat gastvrijheid loont en zich aantoonbaar vertaalt in verbinding en verbondenheid, welzijn, aanraden.

Margriet, stationsmanager van Leiden Centraal, neemt jullie mee in het doel, waarom en voor wie dit gastvrijheidsprogramma.

DOEL

"Station Leiden is het zesde station van Nederland en dat merk je aan de levendigheid op het station.

Aan de centrumzijde van het station vind je de mooie historische binnenstad en vele musea; aan de zeezijde het academisch ziekenhuis en het internationaal hoog aangeschreven Bio Science Park.


Daarnaast is Leiden een studentenstad met een bloeiend uitgaansleven.

Dus behalve de reizigers die hun weg wel weten te vinden komen er toeristen en zakelijke reizigers die om hulp vragen om bijvoorbeeld de juiste richting te vinden of andere hulpvragen stellen en die gastvrijheid willen we graag bieden."

Margriet Zegel, Stationsmanager van Leiden Centraal.

Hulp nodig? Margriet staat voor je klaar!

margriet.zegel@nsstations.nl

WAAROM

"Met Schiphol dichtbij ontvangen we veel zakelijke reizigers die het Bio Science Park zoeken. Inmiddels werken daar al 30.000 mensen en in de ochtendspits is de uitgang aan de zeezijde zelfs al drukker dan de uitgang aan de centrumzijde.

Museum Naturalis, beroemd om het skelet van T.rex “Trix” is veel sneller te bereiken via de centrumzijde dan via de zeezijde. Mensen met kleine kinderen kun je écht blij maken met dit soort informatie.


En niet te vergeten de internationale trekpleister 'De Keukenhof'. De pendelbussen voor de Keukenhof vertrekken vanaf de het busstation aan de centrumzijde. Reizigers waarderen het enorm als ze met deze weetjes op weg geholpen worden.


In de gastvrijheidstraining gaan we het niet hebben over waar je wat vindt op het station en/of je alle weetjes wel weet, maar juist over hoe je met een klein gebaar een groot verschil kunt maken."

VOOR WIE?

Voor wie is dit programma van toepassing?

"Voor alle medewerkers die op of rond Leiden Centraal werken."

HET PROGRAMMA

Aan de inspiratieworkshop van 3,5 uur kan iedere medewerker, werkzaam op of rond Leiden Centraal, zoals winkeliers, huurders, veiligheidspartners, vervoerders, schoonmakers, Nedtrain, ProRail etc., deelnemen.


Eerst doen we kennis en inspiratie op: dat is gastvrijheid! En zo zit de bezoekersbeleving aan een station in elkaar! Wat is een klantreis? Gastvrijheid loont!


Daarna gaan we met elkaar het station op; bezoeken en ervaren. Alles met als doel te beleven en kritisch te kijken met een gastbril op!

Van deze inspiratieworkshops is er vóór de zomer al 1 gepland;

27 juni (de middag).

Deze workshop vindt plaats in het Golden Tulip Leiden Centre, vlakbij het station.


De workshop is leuk, het is een kans om elkaar beter te leren kennen, nieuwe inzichten te krijgen en een nog betere verbinding te krijgen met passagiers, bezoekers en collega’s. En uiteindelijk zijn jullie de belangrijke gastheren- en vrouwen die voor een eerste en vaak laatste indruk van de stad zorgen. Dus je geef je snel op!


Onderaan deze pagina vind je de inschrijflink. Na inschrijving, ontvang je ongeveer een week van te voren nog een bevestiging met hierin de laatste details!

Kan ik me nog inschrijven? Zo ja, hoe?

Jazeker, je kunt je nog tot het laatste moment inschrijven door op onderstaande button te klikken. En motiveer ook vooral je collega om zich in te schrijven! Samen gaan we voor een nog betere beleving van ons station!