Welkom bij onze vijfde editie!

Klaar voor de start?

Heerlijk, we gaan weer naar voren kijken. Met nieuwe inspiratie en plannen gaan we de markt veroveren. Dromen gaan we nu écht waarmaken! Zo staan we erin. Blik vooruit en stappen maken. Hoe wij dichter bij onze kern zijn gekomen vertellen we je graag. In dit magazine nemen we je mee hoe onze weg eruit heeft gezien. Het was geen rechte weg, het was wel een weg vooruit. We hebben geleerd en ontdekt en we zijn klaar om het met jullie te delen. We zijn ook benieuwd naar jouw weg en jouw ambitie. Hoe zit dat bij jouw bedrijf?

Herken je deze uitdagingen?

  • We hebben een duidelijke ambitie, maar onze mensen willen niet mee.
  • Collega’s kennen elkaar niet meer, ze missen de verbinding met hun team én met de organisatie.
  • De Covid periode moeten we achter ons laten. Hoe zorg ik dat we weer voorbereid zijn op groei en succes?
  • We hebben moeite goede mensen te vinden.
  • Hoe zorg ik voor een duurzaam programma dat bijdraagt aan mijn ambitie en doelen?

Een klein stukje geschiedenis

echt waarmaken is ontstaan in de achtertuin. Wij kennen elkaar van het schoolplein en zijn buren. In de achtertuin met een wijntje hadden we het over werk. Monique werkte als trainer/ consultant voor Hotelschool Den Haag en Mireille was consultant en deed een mooie change klus voor ING. De verwondering destijds houdt ons nog steeds scherp. Mireille die zich afvroeg hoe je zorgt voor borging na het trainen. Monique die zich verwonderde dat de mensen in de organisatie niet écht betrokken waren bij de grote veranderopdracht die de externe consultant van de directie had gekregen. Het heeft ons geïnspireerd om echt waarmaken te starten. Leren en doen dichtbij elkaar brengen. En dat doen we inmiddels 7 jaar voor mooie opdrachtgevers in de bouwsector, hospitality/ toerisme, facilitair en zorg. De opdrachten die wij doen, ondersteunen deze bedrijven bij het ontwikkelen van het leer- en verandervermogen. Super trots zijn we op onze opdrachtgevers en de relaties die we met hen opgebouwd hebben! Afgelopen jaar heeft ons nog dichter naar onze kern gebracht. Met als pay-off ‘hét vertaalburo van ambitie naar doen’ gaan we de volgende fase van ons bedrijf in.

hét vertaalburo van ambitie naar doen

Wat is 70 : 20 : 10?

Veel bedrijven geven aan dat ze het afgelopen jaar weinig hebben gedaan aan de ontwikkeling van hun medewerkers. Trainingen en opleidingen gingen vaak niet door. Andere redenen als hoger ziekteverzuim, personeelstekort en weinig aanwezigheid op de werkvloer dragen ook niet bij aan een duurzame ontwikkeling en groei van de medewerkers. Online werken gaf wel degelijk een boost in het begin. We leerden online werken, vergaderen, werken met online programma’s om creativiteit te boosten. We leerden ook wat wel en niet prettig was. Eigenlijk was dit ook onderdeel van onze puzzel. Zo vaak kregen we de vraag hoe we als echt waarmaken zorgen voor borging in de praktijk. Hoe hou je het vast? Als je bedrijf echt waarmaken heet is dat natuurlijk wel een heel relevante vraag! 70:20:10 is de onderbouwing van ons principe dat je leren en doen dichtbij elkaar moet brengen!

Vele organisaties worstelen met het rendement van trainingen. Jennings & Fuse benaderen trainen en borgen met 70 : 20 : 10. 70% van het leren gebeurt op de werkvloer, in de praktijk. Door te oefenen, te herhalen leert men het meeste. 20% van het leren doen we via de mensen die we kennen, het netwerk. Vragen kunnen stellen, praten over uitdagingen, andere perspectieven leren kennen. 10% van het leren komt door formele trainingen en workshops. In de video hierboven wordt het principe van Jennings & Fuse goed uitgelegd. Let op; het is in het Engels.

De vertaling en wat lossen we op

Om een oplossing te bieden die past bij de uitdaging van deze tijd hebben we ons echt waarmaken concept verder uitgewerkt. We ondersteunen deze met een leeromgeving in een app. Wat we daarmee oplossen?

  • Leren wordt effectiever
  • Je behaalt een groter rendement
  • Het draagt bij aan samenwerking en verbinding
  • Nieuwe mensen krijgen een ‘zachte landing’ en kunnen voorbereid aan de slag
  • Je identiteit en DNA worden vanaf de eerste dag gedragen door je medewerkers
  • We stimuleren ‘continu verbeteren’ in de organisatie
  • De app is passend bij deze tijd, generatie en uitdaging
  • De managers zijn actief betrokken bij de leerreis en zijn onderdeel van het duurzame succes
  • Het draagt bij aan trots en dus aan betrokkenheid en loyaliteit!
  • Het stimuleert samenwerken en verbinden op doel en resultaat
  • Het programma is duurzaam en draagt bij aan de ambitie en doelen van jouw organisatie
  • De administratieve rompslomp van trainingen

Onze uitgangspunten

1. Leren moet leuk zijn! Daarom ontwikkelen we korte leersnacks passend bij jouw uitdaging. 2. Leren moet leiden tot concrete resultaten! Alle leersnacks kennen organisatie specifieke opdrachten om zo het geleerde direct in de eigen context te kunnen toepassen. 3. Leren moet duurzaam zijn en leiden tot continu verbeteren en groei! We ondersteunen de programma’s met coaching op maat. Met live workshops, webinars, (team) coaching en verbetersprints. Ben je al enthousiast geworden? We vertellen er natuurlijk graag meer over tijdens een kop koffie!

hét vertaalburo van ambitie naar doen

Nest, 8e verdieping

Laan van Kronenburg

1183 AS Amstelveen

020 - 218 52 18