Welkom bij onze tweede editie!

Welkom!

Hoe is het met jou?

Deze vraag is belangrijker dan ooit. Oprecht verbinden, interesse tonen en elkaar begrijpen en dat op gepaste afstand... Wij vroegen het aan onze klanten en relaties en publiceren deze reeks interviews.

Met ons gaat het goed. De plannen om een echt waarmaken academy te bouwen krijgt steeds meer vorm en inhoud. Deze tijd zetten we in om dat wat we deden, nog verder te verfijnen.

We leren van deze tijd en passen ons aan. Er zijn hobbels en uitdagingen, maar we gaan ze aan. Zo ontdekken we nieuwe paden en ont-moeten we nieuwe mensen.

We zijn ook écht benieuwd welke inzichten jij opdoet deze periode. Wil je ze met ons delen? Bel, app, mail gerust. Of kom, op gepaste afstand, bij ons op de koffie!

De klantinterviews

Wij zijn supertrots op onze klanten en op de relatie die we met hen gebouwd hebben de afgelopen jaren. In de gesprekken die we met elkaar hebben, is er altijd sprake van energie. We bedachten dat we de inzichten uit deze periode wilden vastleggen. Hoe houden we vast en maken we echt waar?

Met de vraag; "Corona, hoe verbinden we met klant en collega en wat leren we ervan? benaderden we onze klanten. Llorenç de Jong, onze stagiair van HBO Toegepaste Psychologie aan Hogeschool Leiden, heeft al deze gesprekken gevoerd én vastgelegd. We vinden het opvallend hoe open deze gesprekken zijn. We delen in dit magazine de eerste 3 interviews met Karoline Wiegerink van PvKO, Diane van Dijk van CSU en Mirjam Schokker van NS.

Karoline als netwerk expert, Diane als hospitality expert in de schoonmaakbranche en Mirjam als manager van station Utrecht Centraal.

"Uiteindelijk gaan we het overwinnen en passen we ons aan"

Karoline is een waardevolle partner van echt waarmaken. Samen ontwikkelen we programma’s voor onder andere Rotterdam The Hague Airport. Karoline is naast haar rol bij PVKO ook lector City Hospitality aan Hotelschool The Hague.

Stelling van de maand

“Digitaal leren kan klassikaal leren vervangen”

Hoe vaak Zoom jij? Hoeveel webinars heb jij gevolgd?

De digitale ontwikkelingen zijn enorm hard gegaan. Onderwijs op afstand... de kinderen gaan er in mee. Maar kan digitaal onderwijs een school vervangen?

We worden ons er steeds meer van bewust dat we efficiënter kunnen zijn als we bepaalde zaken digitaal doen. Een eerste kennismaking kan online. Toch?

De mogelijkheden zijn er. Wat we wel écht missen is het sociale contact. De onderstroom in het gesprek. In een gesprek, op gepaste afstand, stem je op elkaar af.

Wat wij geloven is dat online leren ondersteundend is. En dat het oefenen van gedrag, in veiligheid en vertrouwen als team en in kleine groepen live plaatsvindt. Zodat je groeit in de verandering en ontwikkelt met elkaar en voor de klant. Dus met een goede afgestemde mix kun je nieuwe patronen écht waarmaken.

Sneak peek - online gastvrijheid op gepaste afstand

Hoeveel ongemakkelijke situaties ben jij al tegengekomen in de 1,5 meter?

Er is veel aangepast in de fysieke omgeving. Borden met regels en aanwijzingen, stickers met aanduidingen van de afstand, mondkapjes, looproutes, plexiglas schermen, medewerkers met hesjes 'Ik houd afstand, u ook?'. Overal komen we ze tegen.

Maar hoe ga jij ermee om als professional? Hoe zorg jij voor een welkom gevoel op gepaste afstand?

We hebben een online module ontwikkeld zodat jij en jouw collega's, die dagelijks contact hebben met klanten, weten hoe zij zich moeten verhouden met deze nieuwe afstand. Een module waarin we het hebben over houding, gedrag en communicatie. We geven praktische tips hoe je omgaat met ongemakkelijke situaties en omgaat met weerstand van jezelf en anderen.

Deze interactieve online training zorgt ervoor dat jij weet hoe je in jouw werk kunt zorgen voor een veilige, vertrouwde en gastvrije omgeving!

Aantrekkelijk geprijsd en toegankelijk voor iedereen met een 'contact' beroep. Iets voor jou? We vertellen je er graag meer over.

"Als er iets is wat we van het corona virus kunnen leren, dan is het wel dat we verbonden zijn met elkaar."

Mirjam is een waardevolle klant en relatie van echt waarmaken. Hospitality en het managen van crisis situaties? Mirjam draait haar hand er niet voor om! Hoe zij naar de huidige situatie en de toekomst kijkt? Lees het in dit interview.

Corona cultuurshock: crisis of transformatie?

"Dingen die je zo gewend was om te doen, daar ga ja over nadenken. De automatische piloot stopt even."

“Hoe kunnen we de toegevoegde waarde van de schoonmaker duidelijk maken?” Vóór Corona was dat het onderwerp waar echt waarmaken en CSU over spraken. In dit interview neemt Diane ons mee in de inzichten die deze periode haar brengt.

Nest, 8e verdieping

Laan van Kronenburg

1183 AS Amstelveen

020 - 218 52 18