TERUGBLIK OP

GASTVRIJE WORKSHOPS EN MYSTERY BEZOEKEN

TERUGBLIK WORKSHOPS

De afgelopen 2 maanden hebben diverse winkeliers, gemeente en horeca medewerkers en ondernemers deelgenomen aan de workshop ‘Hoe maak IK het verschil’? Een energieke en workshop waar verbinden, delen en trots centraal stond! Met de service iconen van Gastvrij Zoetermeer werd op actieve wijze kennis gemaakt. De reacties waren enthousiast en vele ideëen zijn met elkaar gedeeld om Zoetermeer nog gastvrijer te maken. Het bewustzijn dat je heel veel kunt betekenen binnen jouw eigen invloedssfeer. "IK maak iedere dag weer het verschil voor de bezoekers aan de stad...!"

We hebben de deelnemers in de evaluatie gevraagd waar zij mee gaan starten en stoppen vanaf vandaag. Daar zijn een hoop leuke en inspirerende reacties op gekomen! Bijvoorbeeld:

“Ik ga starten met…

Complimenten geven”

Nog meer de samenwerking opzoeken met collega ondernemers”

Positiviteit doorvoeren”

Mensen enthousiasmeren en verassen”

“Ik ga stoppen met…

Mij mee laten slepen in negativiteit”

Mij druk maken om of energie stoppen in dingen waar ik geen invloed op heb”

Mij irriteren aan mensen, ik kan er toch niets aan doen!”

Mij zorgen maken om dingen die niet noodzakelijk zijn”

‘Ongefundeerde’ informatie doorvertellen”

Beeld spreekt vaak nog beter dan woorden... Wij zijn trots op jullie, Zoetermeer!

MYSTERY BEZOEKEN

Hoe wordt de gastvrijheid van Zoetermeer nou beleefd?

In samenwerking met het lectoraat Cityhospitality Van Hotelschool The Hague voeren studenten van half oktober tot half november van de Haagse Hogeschool, Ondernemerschap & Retail Management en ROC Mondriaan, Retailcollege mystery visits uit in Stadshart, Woonhart en Dorpstraat. De studenten beoordelen de gastvrije atmosfeer en het gastvrije gedrag van mensen!

Alle touchpoints van de beleving worden vastgelegd door middel van een app: MyExperienceFellow. De WOW-ervaringen en de AUWs worden kort beschreven en van beeldmateriaal voorzien…

De studenten van de Haagse Hogeschool gaan daarna aan de slag met het analyseren van al deze meetpunten die in het systeem zijn vastgelegd en brengen daarmee de bezoekersreis van Zoetermeer in beeld. Zo leveren zij waardevolle, gedocumenteerde informatie over de gastvrijheidsbeleving van Zoetermeer: Wat zijn de sterke punten, die verder kunnen worden uitgebouwd en wat moet morgen anders?

De studenten zijn enthousiast!

"We verheugen ons op de terugkoppeling van Zoetermeer – leuk als de gemeente en de winkelgebieden laten zien wat ze uit de mystery visits leren!"

"De App werkt prima om de bezoeken snel en goed te kunnen registeren. Studenten ervaren het als leuk en leerzaam."

EN NU?

Je bent van harte welkom op 22 november! Meld je aan en blik met ons terug en vooruit. Laten we de eerste successen samen vieren en weet; we zijn nog niet klaar...


En voel je je aangesproken om een nog actievere bijdrage te leveren? Meld je dan vooral aan als Gastvrije Geus! Doe mee en zorg ervoor dat we samen Zoetermeer nog gastvrijer maken!

HET EVENT GASTVRIJ ZOETERMEER OP 22 NOVEMBER IS VOOR IEDEREEN!

MELD JE AAN EN DOE MEE OP 13 NOVEMBER MET DE SELECTIEAVOND OM GASTVRIJE GEUS TE WORDEN