EEN GASTVRIJE BELEVING ORGANISEER JE SAMEN!

WAT, WAAROM, VOOR WIE?

GASTVRIJHEID...

Gastvrijheid als inspiratiebron voor het nieuwe station. De kunst iemand een oprecht gevoel van welkom te geven. De inspiratie is ook dat gastvrijheid loont en zich aantoonbaar vertaalt in verbinding en verbondenheid, welzijn, aanraden.

Caroline, stationsmanager van Den Haag Centraal, neemt jullie mee in het wat, waarom en voor wie dit gastvrijheidsprogramma.

Caroline Coleman, Stationsmanager van Den Haag Centraal.

Hulp nodig? Caroline staat voor je klaar!

caroline.coleman@nsstations.nl

DOEL

"De beleving op het station is een optelsom van verschillende touchpoints. Daarin zijn live ontmoetingen vaak het meest bepalend, zo blijkt uit onderzoek. Van conducteur tot winkelmedewerker, van veiligheid, schoonmaker tot taxichauffeur en buschauffeur. Zij zijn allen gastheer of vrouw voor hun eigen zaak, maar ook voor het hele station. Ze verwijzen door, zijn op de hoogte van wat Den Haag Centraal en het station allemaal te bieden heeft, vinden het leuk om ‘het verhaal van het nieuwe station' te delen."


Er zijn vast mensen die nog niet heel veel hebben mee gekregen van het programma Den Haag Gastvrij! Kun je uitleggen waar we mee bezig zijn?

"Klopt, er zijn zeker mensen die nog niet op de hoogte zijn van Den Haag Gastvrij. Enkele medewerkers heb ik al wel op het station of tijdens het huurdersoverleg gesproken.
Zoals iedereen weet, is in 2016 is het nieuwbouw gedeelte van ons station opgeleverd. Sindsdien is de focus vooral geweest op de 'hardware' van het station, zoals het afronden van de bouw en het neerzetten van een schoon en veilig station. Hiermee is er een basis gecreëerd wat door iedereen gewaardeerd wordt. Maar nu is het ook tijd om verder te 'bouwen'; in dit geval aan de zachte kant, de mensen die werkzaam zijn op het station. Zij maken het verschil, zij verhogen het hospitality niveau en zorgen voor een optimale klanttevredenheid. Daarnaast willen we meer de verbinding met de stad maken. We willen dat Hagenaars trots zijn op hun mooie station, er graag komen en zich welkom voelen. Ook dit wordt vooral gecreeërd door onszelf."

WAAROM

Waarom is hier op dit moment de noodzaak voor/ aandacht voor?

"Noodzaak klinkt alsof er een probleem is, dit is zeker niet het geval. Het gaat goed maar we willen de lat hoger gaan leggen. Het kan altijd beter, daar willen we aan werken; aan een nog groter aantal tevreden reizigers die het station nóg hoger waarderen."

VOOR WIE?

Voor wie is dit programma van toepassing?

"Voor alle medewerkers op station Den Haag Centraal. Winkelmedewerkers en managers, personeel van V&S, T&S, Asito, de vaste politie agenten op ons station, service medewerkers HTM etc. Kortom; iedereen die werkzaam is op het station!"


Wat kunnen zij doen om bij te dragen?
"Dat is eigenlijk heel simpel; in de eerste plaats zich opgeven voor de inspiratieworkshop. Daarnaast open staan voor nieuwe inzichten en er plezier in hebben om dienstverlening van een hoog niveau aan de reizigers en bezoekers van ons station te verlenen. Dit creëert weer een win-win situatie; hogere omzetten, minder agressie, betere sfeer en samenwerking!"

HET PROGRAMMA

Aan de inspiratieworkshop van 3,5 uur kan iedere medewerker, werkzaam op Den Haag Centraal, zoals winkeliers, huurders, veiligheidspartners, vervoerders, schoonmakers, Nedtrain, ProRail etc., deelnemen.


Eerst doen we kennis en inspiratie op: dat is gastvrijheid! En zo zit de bezoekersbeleving aan een station in elkaar! Wat is een klantreis? Gastvrijheid loont!


Daarna gaan we met elkaar het station op; bezoeken en ervaren. Alles met als doel te beleven en kritisch te kijken met een gastbril op!

Van deze inspiratieworkshops vinden er dit jaar 5 plaats;

12 september (ochtend), 16 september (middag), 8 oktober (ochtend), 31 oktober (ochtend) en 21 november (ochtend).


De workshop is leuk, het is een kans om elkaar beter te leren kennen, nieuwe inzichten te krijgen en een nog betere verbinding te krijgen met passagiers, bezoekers en collega’s. En uiteindelijk zijn jullie de belangrijke gastheren- en vrouwen die voor een eerste en vaak laatste indruk van de stad zorgen. Dus je geef je snel op!


Onderaan deze pagina vind je de inschrijflink.

Kan ik me nog inschrijven? Zo ja, hoe?

Jazeker, je kunt je nog tot het laatste moment inschrijven door op onderstaande button te klikken. En motiveer ook vooral je collega om zich in te schrijven! Samen gaan we voor een nog betere beleving van ons station!