EN NU VERDER...

DE PLANNEN INGELEVERD

PLAN INGELEVERD EN NU VERDER?

Gelukt!! De plannen zijn ingeleverd!

Hoe ga je er nu voor zorgen dat die goede ideeën ook worden gerealiseerd? Daar gaat het tenslotte om. Maar dat is nog wel een klusje!!

Spreekuur

We organiseren een spreekuur om van gedachten te wisselen over de uitvoering. Zo staan er in een aantal plannen onderwerpen die te maken hebben met het straatbeeld en waar je wellicht de gemeente voor nodig hebt. Of heb je een marketingvraag en/of wil je aansluiten bij bestaande evenementen.

Op aanstaande donderdag (21 februari) van 9.00 uur tot 11.00 uur kun je bij PBA (Bovenbeekstraat 21, Arnhem) langskomen. We zorgen dat we er allemaal zijn en je antwoord kunnen geven op je vragen.

Hieronder een checklist met vragen die je kunnen helpen om de uitvoering goed te organiseren.

De jury

Ondertussen worden de plannen opgestuurd naar de juryleden ter beoordeling. Eind maart ontvangen jullie de beoordeling met inhoudelijke feedback.

Tips voor de uitvoering van je plan:

Stel jezelf de volgende vragen:


1.Resultaat:

Wat willen jullie bereiken?


2. Afbakening:

Wat wordt er gedaan én niet gedaan?


3. Werkzaamheden:

  • Wat moet er door welke teamleden gedaan worden en wanneer moet dit gereed zijn?
  • Wat moet er door anderen dan het projectteam worden gedaan en wanneer moet dit gereed zijn?


4. Raakvlakken met andere projecten/activiteiten:

  • Van welke andere projecten ben je afhankelijk?
  • Waar liggen eventuele overlappingen /raakvlakken met andere ontwikkelingen?


5. Geld

  • Hoeveel is er begroot?
  • Hoe is de verdeling en onderbouwing?


6. Informatie

Wordt er geregeld (bijvoorbeeld maandelijks) een update gemaakt voor alle teamleden?


7. Tijd

  • Wat is de totale doorlooptijd en de einddatum van het totale plan?
  • Wat is doorlooptijd en einddatum per onderdeel?


8. Samenwerking

Hoe blijven alle mensen betrokken en op de juiste koers?

DE KLANTREIS

De meest gastvrije stad, of winnaar van de meest gastvrije straat/ plein word je alleen als je je echt weet in te leven in je bezoekers.


Een bezoek aan de binnenstad begint niet bij jou in de winkel. Het begint al veel eerder. Een toerist heeft vaak al informatie opgehaald via internet of andere kanalen, een bewoner van de stad heeft op een verjaardag gehoord over dat ene leuke winkeltje of over dat leuke plein. De verwachtingen zijn al geschept… en dan ga je van huis, op de fiets of met de auto, het OV. Voordat iemand bij jou in de winkel of op het terras zit, is er al van alles geweest wat de beleving heeft beïnvloed.


Dit noemen we de ‘klantreis’… alle verschillende contactmomenten bij elkaar vormen de beleving van de bezoeker aan Arnhem.

Nog 2 tips!

  1. Stap in de schoenen van je klant; realiseer je dat de beleving van je klant niet alleen door het bezoek aan jouw zaak beïnvloed wordt. Zorg dat de basis op orde is en vraag je vervolgens af wat je kunt doen om een positieve herinnering te creëren.

  2. Aan staan; zet je radar aan… wat gebeurt er in jouw omgeving? Ga continu de verbinding aan, met je collega’s, met je klanten en met je buren. Wees alert en ga in op signalen die je omgeving geeft. Monique illustreert dit graag met een voorbeeld. "We gaven een groepje mensen onlangs de opdracht om midden in een stad verbinding te maken. Doe alsof je iets zoekt, kijk vragend om je heen en ervaar wat er gebeurt. De verhalen waren heel divers, maar de mooiste verhalen zijn toch dat iemand je opmerkt en vraagt of hij jou kan helpen."
    "Zo liep ik laatst in Amsterdam zag ik een groepje toeristen die met een kaart stonden te stuntelen… de grachten verkeerd om. Ik ben op ze afgestapt en heb gevraagd of ik ze kon helpen. Daar waren zij enorm blij mee, het leidde tot een enorm leuk gesprek en ik heb ze kunnen helpen. Het is iets kleins, maar ik weet zeker dat het grote impact heeft op hun gevoel over de gastvrijheid van de stad!"