EEN GASTVRIJE BELEVING ORGANISEER JE SAMEN

WAT, WAAROM, VOOR WIE?

GASTVRIJHEID...

Gastvrijheid als inspiratiebron voor het nieuwe station. De kunst iemand een oprecht gevoel van welkom te geven. De inspiratie is ook dat gastvrijheid loont en zich aantoonbaar vertaalt in verbinding en verbondenheid, welzijn, aanraden.

Geoffrey, stationsmanager van Arnhem Centraal, neemt jullie mee in het wat, waarom en voor wie dit gastvrijheidsprogramma.

DOEL

"De beleving op het station is een optelsom van verschillende touchpoints. Daarin zijn live ontmoetingen vaak het meest bepalend, zo blijkt uit onderzoek. Van conducteur tot winkelmedewerker, van veiligheid, schoonmaker tot taxichauffeur en buschauffeur. Zij zijn allen gastheer of vrouw voor hun eigen zaak, maar ook voor het hele station. Ze verwijzen door, zijn op de hoogte van wat Arnhem en het station allemaal te bieden heeft, vinden het leuk om ‘het verhaal van het nieuwe station' te delen."


"Hierin is de basis van de piramide (schoon, heel, veilig) op orde. Nu is het tijd om aan de top te werken", vertelt Geoffrey verder.

Geoffrey Brookman, Stationsmanager van Arnhem Centraal.

Hulp nodig? Geoffrey staat voor je klaar!

geoffrey.brookman@nsstations.nl

WAAROM

Waarom is er voor deze workshop/aanpak gekozen?

"In navolging op Rotterdam en Utrecht CS wil ik op Arnhem Centraal kijken hoe de samenwerking onderling beter kan tussen de verschillende bloedgroepen op het station. Houding en gedrag zijn daarin basisonderdelen die met deze training geprikkeld worden."


Wat is de ideale toekomstige situatie?

"Een nog beter samenwerkende Stationscommunity Arnhem Centraal."

VOOR WIE?

Voor wie is dit programma van toepassing?

"Voor alle medewerkers op station Arnhem Centraal. Mijn aanhef in de uitnodiging is niet voor niets 'Beste Arnhem Centraal stationner'."

NIEUWS

Heb je nog een leuk nieuwtje dat je met ons kunt delen?

"Jazeker, vanaf 1 mei zal een nieuwe huurder op het station actief zijn, genaamd “Cut ’n Go”. Deze kapperszaak richt zich op de stationsbezoeker met een knipbeurt in 10min! De plek zal zijn in het casco waar nu 'Heel Gelderland Fietst' gehuisvest is."

HET PROGRAMMA

Aan de inspiratieworkshop van 3,5 uur kan iedere medewerker, werkzaam op Arnhem Centraal, zoals winkeliers, huurders, veiligheidspartners, vervoerders, schoonmakers, Nedtrain, ProRail etc., deelnemen.


Eerst doen we kennis en inspiratie op: dat is gastvrijheid! En zo zit de bezoekersbeleving aan een station in elkaar! Wat is een klantreis? Gastvrijheid loont!


Daarna gaan we met elkaar het station op; bezoeken en ervaren. Alles met als doel te beleven en kritisch te kijken met een gastbril op!

Van deze inspiratieworkshops vinden er dit jaar 5 plaats;

Op 19 maart (de ochtend & middag), 9 april (de ochtend & middag) en 8 mei (de middag).


De workshop is leuk, het is een kans om elkaar beter te leren kennen, nieuwe inzichten te krijgen en een nog betere verbinding te krijgen met passagiers, bezoekers en collega’s. En uiteindelijk zijn jullie de belangrijke gastheren- en vrouwen die voor een eerste en vaak laatste indruk van de stad zorgen. Dus je geef je snel op!


Onderaan deze pagina vind je de inschrijflink.

Kan ik me nog inschrijven? Zo ja, hoe?

Jazeker, je kunt je nog tot het laatste moment inschrijven door op onderstaande button te klikken. En motiveer ook vooral je collega om zich in te schrijven! Samen gaan we voor een nog betere beleving van ons station!